Mainoskuvauksia suunniteltaessa on asiakkaan näkökulmasta tärkeää
valita tiimiin juuri oikeat ammattilaiset, jotka saavat kiinni visiosta ja osaavat
hahmottaa asiakkaan brändin mukaisen kokonaisuuden. Yhtä tärkeää kuin
ammattikuvaajan ja ammattimaskeeraajan käyttö mainoskuvauksissa on myös ammattimallin
valinta. Mallitoimistosta löydät kattavan valikoiman malleja, joille kameran
edessä työskentely on luontevaa ja jotka ymmärtävät asiakkaan tarpeet. Esimerkiksi
meiltä Promodel Oy:sta löydät malleja kaikista ikäryhmistä vauvasta vaariin,
huikean upeita kaunottaria valmiina muotikuvauksiin tai perheitä kuin suoraan
naapuristasi hotelliketjujen mainoskuvauksiin. Oli kyseessä kansainvälisen
tason kosmetiikkakuvauksiin sopivat kasvot tai rouheampi työmies työkalufirman
kuvauksiin, on kaikille malleillemme yhteistä ammattimainen ote työhön.
Jenni Aholalla on jo vuosikymmenen mittainen kokemus
mallitoimiston pyörittämisestä ja hän on tehnyt uransa aikana yhteistyötä
lukemattomien asiakkaiden kanssa. Jenni listasi kolme kohtaa, jotka tekevät
asiakkaan ja mallitoimiston välisestä yhteistyöstä erityisen tärkeää.
1.
1. Ammattimaisuus: ”Ammattimalli
on lukuisia erilaisia kuvauksia nähnyt ammattilainen, joka osaa vaivattomasti
hakea erilaisia tunnetiloja ja ilmeitä. Kokenut malli ymmärtää asiakkaan ja
kuvaajan toiveet ja osaa kokemuksensa ansiosta myös jalostaa heidän ideoitaan
eteenpäin. Esimerkiksi meidän mallimme ovat idearikkaita ja osaavat oma-alotteisesti
tuoda ripauksen ekstraa kuvaustilanteisiin. Näin ollen voi sanoa, että
ammattimalli voi parhaimmillaan jalostaa asiakkaiden toiveet paremmiksi kuin ne
olivat alun perin. Olemme saaneet useammalta asiakkaalta palautetta, että malliemme
kanssa kuvaukset on saatu valmiiksi aiottua aiemmin, joten parhaimmillaan
asiakas voi säästää tässä rahaa. Mallimme ymmärtävät valmistautumisen
tärkeyden: malli saapuu kuvaksiin iho kosteutettuna ja kulmat huoliteltuina,
sporttikuvauksiin saavutaan lihakset venyteltyinä jne."
2 2.Sujuvat kuvaukset ja toivottu lopputulos: ”Tiedän harmillisia tapauksia, joissa ei ole käytetty ammattimallia
vaan esimerkiksi ”suoraan kadulta” poimittua kokematonta mallia ja asiakas on
joutunut tekemään kokonaan uudet kuvat. Voin vain kuvitella kulujen määrää, jos
sama työ joudutaan tekemään kahdesti. Tästä syystä toivoisin, että asiakkaat
luottaisivat tässä ammattilaisiin ja hoitaisivat buukkaukset mallitoimiston
kautta.”
3 3. Yhteistyö kaikissa vaiheissa: ”Yhteistyö alkaa ensimmäisestä soitosta tai sähköpostista.
Haluan itse aina soittaa asiakkaalle, jotta saan varmistettua
henkilökohtaisesti kaikki projektiin liittyvät tiedot ja voimme rauhassa
keskustella. Tämä vaihe on tärkeä, sillä monesti saan näin tärkeitä
yksityiskohtia ja pääsen laatimaan asiakkaalle kokonaisuuden, joka on täyttää
heidän toiveidensa jokaisen yksityiskohdan. Oikean mallin tai mallien etsiminen
on joskus helppoa ja jossain tapauksessa hyvinkin pitkällinen työ. Asiaan
vaikuttaa esimerkiksi mallivalinnoissa mukana olevien henkilöiden tai tahojen
lukumäärä. Kaikki lähtee aina asiakkaan tarpeista, mutta välillä mukana on myös
muita tahoja, kuten mainostoimisto, TV-tuotantoyhtiö, castingtoimisto, kuvaaja
jne. Tällöin lopullisten valintojen tekeminen saattaa tuottaa haastetta, mutta itse
haluan ammattilaisena auttaa siinä, että paras mahdollinen malli tai mallit
löydetään toimeksiantoon. Paras palaute on upeat kuvat ja tyytyväinen
asiakaspalaute. Me Promodelilla haluamme varmistaa, että kuvausten lopputulos
on asiakkaan toiveiden mukainen ja vielä parempi.”
Jenni
tiivistääkin mallitoimiston ja kuvaajan sekä asiakkaan välisen yhteistyön
osuvasti:
”Kun kuvaustilanne on ollut
ammattimainen, sujuva ja mukava, tämä näkyy myös lopputuloksessa!”
Tutustu monipuoliseen mallitarjontaamme osoitteessa: www.promodel.fi
Teksti: Elina Uusitalo
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti